Vriendendienst Hoogvliet

De Vriendendienst Hoogvliet is een maatjesproject voor iedereen (18+) die behoefte heeft aan sociaal contact. Mensen die zich aanmelden bij de Vriendendienst Hoogvliet hebben met elkaar gemeen dat ze zich eenzaam voelen en meer contact met anderen zouden willen. Bijvoorbeeld in de vorm van een wandeling, een kop koffie of samen koken. De Vriendendienst Hoogvliet gaat op zoek naar een passend maatje met wie wekelijks of tweewekelijks activiteiten worden ondernomen om zo het gevoel van eenzaamheid te verminderen.

Gelijkwaardigheid

Iedereen heeft kwaliteiten en kan iets voor een ander betekenen. De een is handig met computers, een ander heeft groene vingers en een derde doet graag boodschappen voor een ander. Bij de Vriendendienst Hoogvliet zet je deze kwaliteiten in voor je buurtgenoten en krijg jij op je beurt ook iets terug als jij dat nodig hebt. Het contact wat ontstaat is op basis van gelijkwaardigheid en gezamenlijke interesses. Het ‘maatje’ is dus geen hulpverlener. Je gaat met elkaar om zoals je met een goede kennis of vriend zou omgaan. Vandaar ook de naam ‘Vriendendienst’.

Lees hier de ervaring van Joop.

Ondersteuning

De medewerkers van de Vriendendienst Hoogvliet neemt een paar keer per jaar contact op om te informeren hoe het gaat. Bij problemen is er altijd tijd voor een gesprek. Deskundigheidsbevordering doen we onder andere via themabijeenkomsten en cursussen. Daarnaast zijn er regelmatig vrijwilligersuitjes.

Maatje worden of krijgen?

Lijkt het je wat en wil je je gelijk aanmelden? Leuk!
Mail of bel naar: r.boer@stichtingcorridor.nl of 06 – 81 18 97 02. Vertel ons wie je bent en waarom je graag lid zou willen worden.

Wij nemen na jouw aanmelding binnen twee weken contact met je op en nodigen je uit voor een intakegesprek. We vinden het belangrijk dat we je persoonlijk leren kennen en we meer horen over jouw wensen en interesses. Als we iemand kennen die mooi aansluit bij jouw voorkeuren, maken we een afspraak voor een ontmoeting. Klikt het, dan maken jullie zelf verdere afspraken als ‘koppel’. Als er op dat moment nog geen maatje voor je is, kom je op de wachtlijst. Zolang je op de wachtlijst staat, nemen we minstens twee maal per jaar contact met je op.

Er zijn geen kosten verbonden aan de diensten van de Vriendendienst.

Locatie

De Vriendendienst Hoogvliet vind je op Middenbaan Noord 43 in Hoogvliet. Dat is in de vestiging van Goed Gekleed. Heb je een afspraak, loop dan gerust binnen en vraag naar de Vriendendienst.

Actuele maatjes vacatures in Hoogvliet

Actuele maatjesvacatures in Hoogvliet vind je hier.