Vriendendienst

De Vriendendienst van Corridor is een maatjesproject voor ouderen, mensen met psychische of psychosociale problemen en mensen met een verstandelijke beperking. Via het project kunnen zij in contact komen met een maatje.

De Vriendendienst verbindt mensen in Rotterdam aan elkaar ter voorkoming of vermindering van eenzaamheid. Het menselijke contact staat hierbij voorop. Vaak bestaat dat uit samen dingen doen die beiden leuk vinden. Bijvoorbeeld hardlopen of knutselen. Maar soms is eens in de week een kopje koffie en een praatje al genoeg om de eenzaamheid te doorbreken.

Verschillende Vriendendiensten

Vriendendienst Rotterdam zet zich in voor iedereen die in Rotterdam woont en behoefte heeft aan contact. Woon je in Hoogvliet? Dan kun je je aanmelden bij de Vriendendienst Hoogvliet.

Voor alle Vriendendiensten geldt in de meeste gevallen:

• Je hebt wekelijks of tweewekelijks contact;
  • Wat je doet en waar, spreek je samen af;
  • Het is voor bepaalde tijd. Soms kan het contact verlengd worden als beiden dat willen;
  • Vrijwilligers worden ondersteund, onder andere via groepsbijeenkomsten;
  • Je bent welkom in Corridor Café en Corridor Restaurant.

Lijkt het je wat en wil je je gelijk aanmelden? Leuk!
Mail naar vriendendienst@stichtingcorridor.nl. Vertel ons wie je bent en waarom het jou leuk lijkt om maatje te worden.

Actuele maatjesvacatures vind je hier.