Corridor ondersteuning

Corridor biedt ondersteuning op maat aan mensen met een psychiatrische achtergrond. Samen met jou werken we aan jouw doelen en ondersteunen en begeleiden wij jou bij de dingen waar je tegenaan loopt.

Bij Ondersteuning op maat geef jij aan wat je nodig hebt. We kunnen je bijvoorbeeld emotionele steun geven, je helpen bij het aangaan en onderhouden van sociale contacten, het op orde houden van je administratie en het vinden van dagbesteding of werk. Regelmatig heb je een één-op-één-afspraak met je ambulant begeleider, bij jou thuis of bij ons op kantoor. Samen overleggen we welke manier het beste bij jou en je vragen aansluit.

In de regio Rotterdam bieden verschillende organisaties ambulante ondersteuning of ondersteuning op maat aan. Het is belangrijk dat je de organisatie kiest waar jij je prettig bij voelt. Stichting Corridor heeft een heel eigen manier van werken.
Spreekt dat je aan? Neem dan gerust contact op voor meer informatie.

Kies je voor Stichting Corridor en heb je voor de ondersteuning een indicatie of maatwerkvoorziening nodig? Stichting Corridor kan je helpen met je aanvraag.

Arrangement, indicatie, beschikking of maatwerkvoorziening

Voor ondersteuning door Corridor heb je meestal een indicatie nodig. Gemeentes in de regio gebruiken hiervoor verschillende termen: indicatie, arrangement, maatwerkvoorziening, beschikking of een combinatie van deze termen. Ze betekenen ongeveer hetzelfde: toestemming van de gemeente om gebruik te maken van bepaalde voorzieningen. Voor het verlenen van die toestemming heeft elke gemeente ook weer eigen procedures.

Procedure arrangementen Rotterdam

In Rotterdam kun je ondersteuning aanvragen bij de Vraagwijzer in de wijk waar je woont. Je kunt hier langs gaan, je aanvraag telefonisch melden (14010 ) of online het contact formulier invullen. Na de aanmelding zal er contact worden opgenomen voor het maken van een afspraak bij je thuis om samen met jou te bepalen welke hulp er nodig is. De WMO consulent schrijft dan een ondersteuningsplan waarin je hulpvraag is geformuleerd en waarmee je na ondertekening ondersteuning kunt krijgen van stichting Corridor.

Tip: ben je al bekend met Stichting Corridor en weet je zeker dat je hulp bij Stichting Corridor wilt afnemen, dan kan iemand van Stichting Corridor aanwezig zijn bij het gesprek met de medewerker van de Vraagwijzer.

Procedure indicaties Capelle, Krimpen aan de IJssel, Vlaardingen en Schiedam

Bij Capelle aan de IJssel, Vlaardingen en Schiedam zijn de procedures voor indicaties of maatwerkvoorzieningen anders dan in Rotterdam. Bel Corridor Ondersteuning (telefoon 010 – 276 29 67) voor informatie en hulp bij de aanvraag.

Is zelfstandig wonen voor jou net een brug te ver? Dan is Begeleid Wonen misschien iets voor jou.