Activiteitencentrum De Uitdaging

De Uitdaging is het cliëntgestuurde activiteitencentrum in Rotterdam. Hier worden activiteiten georganiseerd voor en door mensen met een psychiatrische achtergrond én voor en door alle mensen in de buurt. Er is altijd wat te doen! Kom gerust binnenlopen op onze locatie aan de Stadhoudersweg 7a in Rotterdam.

Met en voor elkaar

Bij Activiteitencentrum De Uitdaging kun je zelf iets doen met en voor elkaar. Het kan structuur aanbrengen in je dag en je kunt in je eigen tempo nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Dat kan een mooie opstap zijn naar betaald werk. Corridor zorgt voor de ondersteuning en scholing en helpt bij de samenwerking. We kunnen je ondersteunen bij je herstel of het leren omgaan met je aandoening. Lees ook de ervaringen van Rabia en Margriet, Wishal, Zdravko, Carlos en Laurent.

Indicatie

De meeste activiteiten van De Uitdaging zijn voor iedereen toegankelijk. Bij een aantal activiteiten van De Uitdaging heb je een indicatie voor dagactiviteiten nodig. Wanneer dit het geval is, staat het in de agenda bij de activiteit benoemd. Voor sommige activiteiten vragen we een eigen bijdrage, die hoger is voor mensen zonder indicatie. Heb je psychiatrische problemen en wil je vrijwilliger worden, dan is ook een indicatie nodig. Corridor kan je helpen bij de aanvraag.

Locatie en openingstijden

De Uitdaging is gevestigd aan de Stadhoudersweg 7a.
We zijn het hele jaar door van maandag t/m vrijdag geopend van 09:00 tot 17:00. Op feestdagen is De Uitdaging gesloten.

Activiteiten

Hieronder vind je de vaste terugkomende activiteiten van De Uitdaging. Daarnaast is er een steeds veranderend aanbod van heel uiteenlopende activiteiten. Bekijk hier de agenda.

Inloop Centrum Corridor

Kom binnen voor een kop koffie of thee en een babbeltje!
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 9:00 -17:00 uur.

Lunch bij Centrum Corridor

Tegen een kleine vergoeding kun je in de inloop elke werkdag een broodje mee-eten tussen 12.00 en 13.00 uur. Kom gezellig tafelen en maak een praatje met je tafelgenoten.

Computerhulp

Heb je moeite met werken op de computer? Op De Uitdaging kan je terecht met allerlei computervragen, zoals email beheren, foto’s archiveren en online documenten invullen.

Wanneer?
Elke dinsdag van 11:00 tot 12:00
Elke donderdag van 13:00 tot 14:00

Ruilwinkel

Geld speelt geen rol. In de Ruilwinkel draait alles om punten. Die verdien je en geef je uit. Wie zich inschrijft als deelnemer kan goederen en diensten ruilen.

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 10:00 -15:00 uur.

Corridor Café en Corridor Restaurant

Vrijwilligers, deelnemers, klanten, stagiaires en medewerkers van Corridor ontmoeten elkaar onder het genot van een drankje in een ontspannen sfeer. Iedere laatste donderdag van de maand, van 15.30 – 18.30 uur, Corridor Café. Ook een hapje eten? Regelmatig wordt er heerlijk gekookt en eten we in Corridor Restaurant een gezond diner met elkaar! Voor beide activiteiten dien je je vooraf in te schrijven.