4 september 2015

Rabia en Margriet

Filed under: — Gizem Bolat @ 12:26

Bij Corridor kunnen we met een gezellig team vrijwilligerswerk doen. Er is van alles: van een ruilwinkel tot een DVD-middag, van een training sociale vaardigheden tot creatief bezig zijn. Er is ruimte om te doen waar je goed in bent, ongeacht je cultuur of beperking. We leren van elkaar. Je hoeft je nooit te vervelen bij De Uitdaging!

Rabia: ‘Het geven van de training Sociale Vaardigheden vind ik echt geweldig! Het is zo leuk om te zien dat we samen grenzen verkennen en een middagje kunnen lachen.’

Margriet: ‘Het is heel leuk om van tweedehands spullen weer iets moois te creëren en daar anderen blij mee te maken. Bezig zijn met mensen vind ik leuk!’

2 september 2015

Wishal

Filed under: — Gizem Bolat @ 10:08

Door vrijwilligerswerk te doen bij De Uitdaging kan ik vier dagen per week werken in een gezellige, ontspannen sfeer. We waarderen en respecteren elkaar. Daardoor is het bijna meer hobby dan werk voor mij.

21 augustus 2015

Rob

Filed under: — Gizem Bolat @ 13:01

Ik word begeleid door Pameijer. Bij De Uitdaging begeleid ik samen met Wishal het darten. De dartclub krijgt ook een naam: “De Gouden Gooiers”.
De Uitdaging is sfeervol en gezellig.
We hebben een band met elkaar, het voelt als familie.

6 juli 2015

Laurent

Filed under: — Lisa Schoonderbeek @ 16:23

Stichting Corridor heeft mij letterlijk van de straat geholpen.
Ik kwam binnen bij het Opvanghuis, ging door naar Begeleiding op maat en daarna kwam ik in een woning van Begeleid Wonen terecht. Ik ben nu ook al acht jaar vrijwilliger bij de Uitdaging.

Dankzij Corridor heb ik nu wel toekomstplannen en een normaal leven!

Carlos

Filed under: — Lisa Schoonderbeek @ 16:18

Hier krijg ik waardering, een glimlach, enthousiasme.

Het is bij De Uitdaging meer dan de activiteiten zelf. Je begint de Engelse les met “I am, you are” en een half uur later ben je spontaan samen aan het zingen. Dat is een mooi moment.

Dat ze na afloop naar huis gaan en zeggen: “Het was leuk, ik kom volgende week terug.” Toen ze dat zeiden, wist ik: dit wil ik. Ik wil niet terug naar die baan vol stress met honderden mailtjes en deadlines. Hier zie ik mensen. Hier kan ik een glimlach op gezichten toveren en iets in de structuur van hun dag betekenen.

Dat ik iets voor anderen kan betekenen geeft mij een trots gevoel.

Marit

Filed under: — Lisa Schoonderbeek @ 16:10

Corridor is echt een organisatie naar mijn hart: klein, integer en persoonlijk.

Je kunt hier zijn wie je bent. Iedereen is welkom. Dat geeft het werken met mensen een gouden randje. Corridor wil niet zo nodig alsmaar groter worden: het gaat meer om de kwaliteit, om het steeds beter worden.

Al jaren werk ik hier met veel plezier en betrokkenheid. Eerst bij Vriendendienst Hoogvliet, nu bij de Vriendendienst Rotterdam.

Joop

Filed under: — Lisa Schoonderbeek @ 13:38

Ik ben 66 jaar en kan lekker genieten van mijn ouwe dag… Boeh!
Dan is het leuker bij de Vriendendienst. Je leert er allerlei mensen kennen.
Ik houd helemaal niet van spelletjes. Maar mijn maatje haalde Rummikub voor de dag en spelen maar. Ik vind het nog leuk ook!

Voor mezelf is het ook goed dat ik op deze manier sociale contacten heb.
Met de Rotterdampas kunnen we samen leuke dingen doen, dat is veel leuker dan alleen.
Er is nog zoveel meer te beleven!